Zahvala

Šolsko leto 2023-24 smo zaključili z zaključnim piknikom,
srečelovom ter predajo licitiranih majic.

 

Učenci in učitelji Centra Gustava Šiliha se vsem donatorjem iskreno zahvaljujemo za  pomoč, pozornost in naklonjenost, 

ki ste jo izkazali ob donaciji izdelkov za naš srečelov, omogočili licitacijo, pri njej sodelovali ter poskrbeli za pogostitev in prijetno druženje.

Z vašo pomočjo smo tako lažje izpeljali naš dogodek in pridobili sredstva za šolski sklad.

 

Iskrena hvala vsem! 💜

Kolesarski dogodek za otroke in mladostnike

V sredo, 22. maja 2024, smo na našem Centru organizirali kolesarski dogodek za otroke in mladostnike v sklopu Erasmus+ Sport projekta Heritage & Sport. Udeleženci kolesarskega dogodka so bile osebe s posebnimi potrebami. Dogodek je potekal v slovenščini in angleščini, saj so med udeleženci bili tudi romunski učenci s posebnimi potrebami. Udeleženci so spoznavali osnove prometne vzgoje (varno kolo, kolesar, prometni znaki in prometna pravila) in urili svoje kolesarske veščine na spretnostnem prometnem poligonu. Z našim kolesarskim dogodkom smo na preprost in zabaven način spodbujali aktiven življenjski slog ter ohranjali in razvijali kolesarske spretnosti.

 

✍️ & 📷: Nuša Korošec, članica razvojne skupine Erasmus+

GALERIJA

Športne igre za otroke in mladostnike

V petek, 10. maja 2024, smo na našem Centru organizirali športne igre za otroke in mladostnike v sklopu Erasmus+ Sport projekta Heritage & Sport. Udeleženci in prostovoljci so spoznavali zanimive tradicionalne igre iz različnih evropskih držav in ugotovili, da nekatere iz tujine poznamo tudi pri nas. Udeleženci so iz nabora tradicionalnih iger izbrali tiste, ki so jim najbolj zanimive. Izvedli smo naslednje igre: met kamna, skok v daljino stoje in tek. Prostovoljci so s pomočjo Priročnika za pedagoške delavce in prostovoljce, izbrane igre prilagodili, da so vsi posamezniki s posebnimi potrebami lahko enakopravno sodelovali. Skupaj smo se naučili, da se v igre lahko vključimo ne glede na starost, športno pripravljenost, motorične spretnosti in druge posebnosti. Tako smo na preprost in zabaven način spodbujali aktiven življenjski slog in ohranjanje tradicij, obenem pa tkali nove prijateljske vezi.

 

✍️ & 📷 : Nuša Korošec, članica razvojne skupine Erasmus+

GALERIJA

ERASMUS+ MOBILNOST V GRČIJO

ERASMUS+ MOBILNOST V GRČIJO

V okviru projekta Erasmus+ Gledališče za vse (Theatre for all) smo se tokrat štiri učiteljice odpravile v grško glavno mesto Atene. Na pot smo se odpravile v nedeljo, 26. maja 2024, vrnile pa v soboto, 1. junija 2024. Gostovale smo na osnovni šoli 2nd Primary School of Kaisariani.

Tekom tedna smo bile prisotne pri pouku po razredih in opazovale njihove pristope in načine dela. Osnovna šola ima po dva oddelka od 1. do 6. razreda. Obiskujejo jo otroci, stari od 6. do 12. let. Prisotne smo bili pri večini predmetov, med katerimi smo z največjim zanimanjem opazovale predmet drama, kjer so se učenci pripravljali na zaključno gledališko predstavo. Spoznale smo, da tudi v današnjem času gojijo veliko občudovanja do grške zgodovine in se trudijo ohranjati kulturno dediščino. V predstavi sodelujejo vsi učenci šole. Učenci prvih dveh razredov pripravljajo nastop s tradicionalnim grškim plesom, medtem ko učenci višjih razredov uprizarjajo 4. različne igre grškega komediografa Aristofana. Pri tem so prilagodili besedilo, ki ga berejo ponavadi štrije učenci. Ostali učenci gledališko igro ponazarjajo z mimiko. Ker se v Grčiji šolsko leto zaključi s 15. junijem in ker zaključni prireditvi dajejo velik pomen, smo med obiskom opazile tudi veliko medpredmetnega povezovanja. Učenci so brali besedila v okviru jezika, pri likovni umetnosti pa ustvarjali tudi v tehniki vezenja. Izdelke iz tehnike vezenja lahko vključijo v pripravo kostumografije ali scene. Na odru, ki zavzema skoraj tretjino telovadnice, smo opazile tudi del prostora z visečimi kostumi. Kostume ohranjajo in jih verjetno vsako leto preoblikujejo ter dopolnijo za potrebe predstave. To je trajnostno in finančno učinkovit pristop. Prav tako smo opazile uporabo recikliranega in odpadnega materiala pri likovnem pouku. Dobile smo veliko ustvarjalnih idej in primerov dobre prakse.

Pri pouku smo se osredotočile tudi na vključevanje otrok s posebnimi potrebami. V razredu, kjer so vključeni po največ trije učenci s PP, smo opazovale način izvajanja inkluzije. Ponavadi je v razredu prisotna druga učiteljica s specialnimi znanji, ki je pomagala vsem otrokom, brez izpostavljanja učencev s PP. Na šoli deluje tudi specialna pedagoginja, ki učencem nudi individualno pomoč izven razreda, po potrebi pa prisostvuje tudi v razredu. Zanimivo je, da je specialna pedagoginja edina članica strokovnega tima iz šole, ki ga dopolnjujeta še socialna delavka in psihologinja, ki na šolo prideta le enkrat tedensko.

Kljub temu, da oprema učilnic ni najnovešja, ima skoraj vsaka učilnica projektor in pametno tablo (smart board), ki jo redno uporabljajo. To kaže na prizadevanje šole za uporabo sodobne tehnologije v izobraževanju.

Celoten kolektiv nas je toplo sprejel, učitelji pa so nas s svojo sproščenostjo brez zadržkov sprejeli v razrede. Počutile smo se kot del “razširjenega, le tujegovorečega” kolektiva.

Hvaležne smo bile, da nam je ravnatelj omogočil in se dogovoril še za obisk šole s prilagojenim programom, ki je v bližini. Ker na vseh šolah dajejo velik poudarek varnosti (vse so ograjene ter zaklenjene), nas je na šolo s PP pospremila pomočnica ravnatelja. Obiskali smo javno šolo s posebnimi potrebami, kamor so lahko vključeni gibalno ovirani učenci z motnjo v duševnem razvoju. Šola se nahaja zraven privatne šole s posebnimi potrebami, kjer se vidi višji standard in velik priliv donatorskih sredstev. Obe šoli tesno sodelujeta na večih področjih.

Ker smo teden preživele v priznani zibelki zahodne civilizacije in svetovljanski metropoli, si svoj popoldanski urnik nismo zapolnile samo z obiskovanjem zgodovinskih spomenikov in umetnin, ampak smo si ogledale še gledališko predstavo na vrhu strehe manjšega mestnega teatra pod veličastno Akropolo. Ekipa igralcev nas je popeljala skozi več povezanih del iz grške mitologije, predstavljenih na moderen način.

Tako smo naš obisk oplemenitile z osrednjim ciljem našega Erasmus+ projekta: pridobiti znanje o metodah in pristopih na področju gledališke pedagogike.

Več dogodkov si lahko pogledate v foto galeriji.

 

✍️ Zapisala: Sandra Sep
📷 Fotografije:  Dolores Blažon, Eva Plevnik, Sandra Sep, Tina Žumbar

 

 

GALERIJA

Počitnice so tu!

Počitnice so tu!

Dragi učenci in učenke, spoštovani starši!

Pred vami so dolge in vroče počitnice.
Uživajte v soncu, morju, drevesih, potočkih….

OSTANITE ZDRAVI IN SE VIDIMO SEPTEMBRA POLNI
ENERGIJE ZA NOVO ŠOLSKO LETO.

 

ravnateljica Milojka Sevšek

ZAKLJUČEK BRALNE ZNAČKE

Naši učenci so tudi letos pridno brali. Prežihovo bralno značko je uspešno zaključilo 127 učencev. Na zaključni prireditvi so prejeli priznanja in knjižne nagrade, ki jih vsako leto podeljuje Zveza prijateljev mladine Maribor v sodelovanju z Društvom bralna značka. Za vsa leta osnovnošolskega sodelovanja pri bralni znački je naziv zlate bralke prejela Gaja Rajh, za kar ji iskreno čestitamo. Na prireditvi smo si ogledali prisrčno predstavo Palček Pohajalček, ki so jo odigrali učenci 4., 5. in 6. razreda.

Veseli smo, da lahko beremo v projektu Bralne značke, ki ga organizira Društvo bralna značka letos že 64 sezono. Društvu se zahvaljujemo za vse smernice, napotke in darovane knjige.

✍️: Simona Rap

GALERIJA

“ZDRAVA ŠOLA” V OPB

Zdravje se ne nanaša zgolj na zdravo prehrano,
temveč tudi na pozitivno vzdušje in dobre odnose v razredu.

V OPB tega ni primanjkovalo in šolsko leto zaključujemo povezani ter
z mnogimi novimi izkušnjami, ki nam bodo pomagale premagovati naše težave.

✍️ & 📷 : Nina Harl

GALERIJA

🍊 ZADOVOLJSTVO S ŠOLSKO PREHRANO


Spoštovani starši,

pred iztekom šolskega leta 2023/2024 se na Vas obračamo s prošnjo PRI sodelovanju v kratki anketi,
ki se nanaša na stopnjo vašega zadovoljstva s šolsko prehrano in z dejavnostmi,
s katerimi vzpodbujamo zdravo prehranjevanje in kulturo prehranjevanja.

HVALA 🧡

Dostopnost