🌳 O GOZDNI PEDAGOGIKI V NAŠEM CENTRU
Učenci in zaposleni Centra Gustava Šiliha se zavedamo, kakšen privilegij je imeti gozd (in druga zanimiva življenjska okolja) v neposredni bližini naše stavbe, zato veliko ur preživimo v naravi.
Med drugim tudi v gozdu, do katerega nas loči 15 do 20 minut hoje, odvisno od dolžine nog(-ic), ki se tja odpravijo. Gozd prepoznavamo kot učinkovito učilnico v naravi, ki ponuja odlične pogoje za celostni razvoj otrok. Med tem, ko si s hojo po hlodu, pomagamo prečkati potoček, razvijamo ravnotežje, povezanost skupine pa tudi slušno zaznavanje, ko poslušamo šumenje vode. Ob odkrivanju vsega živega v gozdu, ohranjamo zmožnost otroškega čudenja nad vsem lepim, pa tudi nad spremembami, ki jih prinese spreminjanje letnih časov. Nobena nazorna fotografija ne more nadomestiti izkušnje, kako nas novembra že zebe v prste, kako rjavo obarvani listi padajo na nas in kako nam slana na travnih bilkah zmoči čevlje. Odkrivamo, da se učenci bistveno hitreje naučijo matematične koncepte, če imajo resnične izkušnje in predhodno prenašajo dolge in kratke palice, nosijo težke in lahke predmete, prelagajo veliko in malo storžev …
V gozdu se resnično učimo tako, da ne vemo, da se učimo.
Po povratku v šolo, ko so se naša telesa dobro premigala, senzorni sistem pa nahranil z različnimi dražljaji, opažamo, da učenci lažje usmerijo in zadržijo pozornost tudi pri bolj klasičnih šolskih nalogah.
Hvaležni, da nas, kljub temu, da smo v mestu, obdajajo potok, polja, vrtovi ter gozd, se bomo še naprej trudili, da bomo kar se da veliko časa preživljali na svežem zraku ter pridobivali resnične izkušnje in jih povezovali s snovmi, ki se jih učimo v učilnicah.
📝 Jasmina Anderlič